Blizzak Ice Nieuw

EXTREME WINTER AUTO BAND
alt text
Drag to rotate this tyre 360-icon

Blizzak Ice Nieuw

EXTREME WINTER AUTO BAND
De Blizzak ICE is een winterband zonder spikes die werd ontworpen om hevige sneeuw en ijs te overwinnen in gematigde en subarctische klimaten.
Drag to rotate this tyre 360-icon
  • 8% kortere remafstand op ijs dan zijn voorganger 1
  • Gaat 25% langer mee dan zijn voorganger 1
  • Maakt minder lawaai dan de gemiddelde band met spikes 2
Lees meer Lees minder

Technische kenmerken & voordelen

Deze visual legt uit hoe de groeven in het loopvlak van de Blizzak ICE optimaal zijn voor winterse wegen maar zonder het luide lawaai in het voertuig.

Unieke profielgroeven en loopvlakblokken

De levensduur van de band verlengen
Het juiste loopvlak kan het verschil maken voor een winterband. We ontwierpen het Blizzak ICE-loopvlak met meervoudige profielgroeven en stijvere blokken – verhoogde rubberen delen van een band – voor goede grip en remprestaties op sneeuw en ijs. Dankzij het ontwerp is de band beter bestand tegen de strengste winterse omstandigheden om ook na verloop van tijd nog uitstekende prestaties te leveren.
Deze visual legt uit hoe de multicell-compound op de Blizzak ICE-winterband werkt.

Optimale groeven in het loopvlak

Het lawaai in het voertuig verminderen
Een comfortabele reis draait niet alleen om vertrouwen en controle; ook een stille rit draagt daartoe bij. Onafhankelijke tests tonen aan dat de Blizzak ICE een lager geluidsniveau bereikt dan de gemiddelde band met spikes dankzij zijn optimale loopvlakpatroon.2 Hoewel het loopvlakpatroon van de band hoge blokken heeft, laten de groeven beter lucht door om lawaai in het voertuig te beperken.
Deze visual legt uit hoe de unieke loopvlakblokken en profielgroeven op de Blizzak ICE-winterbanden het verschil maken bij rijden op ijzige wegen.

Krachtige multicell-compound

Verkleint het risico op slippen
De Blizzak ICE-winterband werd ontworpen om u een veilig en voorbereid gevoel te geven in alle mogelijke winterse rijsituaties, vooral ijzige wegen. Banden slippen wanneer er op het ijs een dunne laag water ligt, waardoor de banden geen contact meer maken met de weg. Om dat te vermijden, gebruikt de Blizzak ICE een multicell-compound die water van het ijs absorbeert voor stevige grip.

Juridische kennisgeving

1 Kortere remafstand en langere levensduur
Gebaseerd op de interne tests uitgevoerd in de faciliteiten van Bridgestone vs. Blizzak WS80. Bandenmaat: 215/55 R17. De levensduur van de band hangt af van de rijstijl, de bandenspanning, het onderhoud van de banden en het voertuig, de weersomstandigheden enz.

2 Minder lawaai in het voertuig
Test uitgevoerd door TÜV SÜD op vraag van Bridgestone in oktober en november 2018 in Neubiberg (Duitsland), met VW Golf VII, op bandenmaat 205/55 R16. Blizzak ICE vergeleken met de prestaties van Bridgestone-banden met spikes en de belangrijkste concurrent met spikes in hetzelfde segment: Bijlage verslag nr. [713143908-03]. Objectief intern geluid (dB): Bridgestone Blizzak ICE (63,4 dB), Nokian Hakkapeliitta 8 (70,0 dB), Bridgestone Spike-02 (70,4 dB), Bridgestone Noranza 001 (70,7 dB), Nokian Hakkapeliitta 9 (71,2 dB).