Deze website maakt gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken we om uw bezoek aan onze website eenvoudiger en sneller te maken en om inzicht in het gebruik van onze te krijgen. Als u accepteert zonder uw instellingen te veranderen, dan gaan wij ervan uit dat u bereid bent de cookies van deze website te ontvangen. Maar als u zou willen, kunt u uw cookie-instellingen op ieder gewenst moment veranderen.

Nieuws


De nieuwe Bridgestone Battlax Sport Touring T30 EVO

05 november 2014

Valentino Rossi

De ultieme combinatie van comfortabel toeren en een sportieve handling

Bridgestone heeft de prestaties op een nat wegdek van de Battlax T30 verder verbeterd met een sportieve touring-radiaalband die de ultieme combinatie vormt tussen gemoedsrust, prestaties, veelzijdigheid en opwinding: de Battlax Sport Touring T30 EVO. Dankzij de meest recente compound- en profieldesigntechnologieën van Bridgestone is dit gerealiseerd zonder dat dit ten koste is gegaan van de vermaarde prestaties van de T30 op een droog wegdek.

De T30 EVO is ontwikkeld als reactie op de vraag van een groeiend aantal motorrijders die op zoek zijn naar een touring-band die vertrouwen inboezemt door consistente en comfortabele prestaties op een nat en droog wegdek - en tegelijkertijd een sportieve handling en veel rijplezier mogelijk maakt. De technische doelstelling voor Bridgestone was dus het behouden van de superieure prestaties van de T30 op een droog wegdek en tegelijkertijd het verbeteren van de prestaties op een nat wegdek.

Nieuwe compounds voor meer veiligheid op een nat wegdek

De prestaties op een nat wegdek zijn verbeterd door de ontwikkeling van nieuwe compounds die de grip op een nat wegdek vergroten. Een nieuwe compound op de voorband in combinatie met een nieuw ontwikkelde compound in het midden van de achterband verbeteren de prestaties op een nat wegdek, zonder dat dit ten koste is gegaan van de prestaties op een droog wegdek. De band presteert beter over een groter temperatuurbereik en zorgt voor meer stabiliteit, vooral op zwaar beladen touring-motorfietsen.

Testgegevens die verzameld zijn op de testbanen van Bridgestone en in laboratoria(1) tonen aan dat de nieuwe Battlax T30 EVO tot 20% meer grip, slipcontrole en tractie heeft op een nat wegdek dan de huidige T30, waardoor de rijder de remweg kan verkorten en een beter gevoel van controle krijgt.

Opnieuw ontworpen loopvlakprofiel

Aan de andere kant van de balans staat het profieldesign van de T30 EVO. Hier is het patroon achter opnieuw ontworpen met hulpgroeven die doorlopen naar de middenstrip en die het water sneller afvoeren van het contactvlak, waardoor rijders meer tractie ervaren onder natte omstandigheden. Tegelijkertijd zijn de gebogen groeven verder naar buiten geplaatst, waardoor er een rib ontstaat langs de middenstrip die de stijfheid van het loopvlak bij accelereren vergroot. Door deze wijziging is ook het contactvlak bij overhellen vergroot, zodat er meer grip ontstaat en de rijder veiliger een bocht kan nemen.

“Met onze nieuwe Battlax T30 EVO kan Bridgestone touring-liefhebbers een superieure combinatie leveren van sportieve handling op een droog wegdek en zelfvertrouwen op een nat wegdek”, vertelt Jake Rønsholt, Managing Director Consumer Business Unit, Bridgestone Europe.

De nieuwe Battlax T30 EVO zal vanaf februari 2015 op steeds meer plaatsen in Europa leverbaar zijn in de maten 120/70ZR17 voor en 180/55ZR17 en 160/60ZR17 achter.

(1) Testcondities: Testbaan Bridgestone. Voertuig: Suzuki GSF en trike-testvoertuig. Maten: 1250S 120/70ZR17M/C, 180/55ZR17M/C.


Sportieve handling op een droog wegdek en zelfvertrouwen op een nat wegdek